![Zarva2](/img/f337fc61-cf51-4316-9ff4-dcf4c9e8cde9/zarva2.jpg?fm=jpg&q=35&fit=max&crop=985%2C493%2C0%2C0&h=400&w=400)
![Maszk Nav](/img/0e131cd5-85f7-44f0-8bdc-9de415890cb7/maszk-nav.jpg?fm=jpg&q=35&fit=max&crop=788%2C394%2C0%2C0&h=2400&w=2400)
Személyes ügyintézés: kötelező a maszkviselés
2021. november 15-étől kötelező a maszkviselés a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfélszolgálatain. Az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett érdemes a NAV online szolgáltatásait használni.
NAV-nál már jó ideje, csaknem minden ügy online is intézhető, amihez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra van szükségük (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás). Az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással a magánszemélyek – többek között – beadhatják a VISSZADO-nyilatkozatot is.
A vállalkozások az eBEV-en keresztül küldhetik be adóbevallásukat, nyomon követhetik befizetéseiket, eleget tehetnek többféle adatbejelentési kötelezettségnek, de a bevallásukkal kapcsolatos problémákról is ezen a csatornán keresztül értesülnek.
Számos adóügy intézhető egyszerűen, egy telefonhívással is, ehhez mindössze ügyfélazonosító-szám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges, ami legegyszerűbben ügyfélkapun igényelhető a NAV-tól a TEL nyomtatványon.
A NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszer ingyenesen hívható telefonszáma a 06-80/20-21-22, amely hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig hívható.
Általános tájékoztatás előzetes regisztráció nélkül is kérhető a NAV Infóvonalán, a szintén ingyenesen hívható 1819-es telefonszámon.
Részletes tájékoztatás a NAV honlapján (www.nav.gov.hu) olvasható az e-ügyintézésről a 32., a telefonos ügyintéző rendszerről a 33. számú információs füzetben.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Pest Megyei Adó- és Vámigazgatóság