Pécel város hivatalos honlapja. Az oldal tartalma feltöltés alatt.

12.5 C° Pécel 2024. március 29. péntek
Tura
2020 június 25.

Fedezzük fel Pécel környékének szépségeit!

A városunkat körülvevő erdők, dombok remek kirándulási lehetőségeket rejtenek magukban. Túraajánló sorozatunk célja, hogy kedvet csináljunk a környék felfedezéséhez. Az útvonalakat Perényi-Bakó Andrea, a Péceli Természetjáró és Futóklub vezetője mutatja be.

Mai túraajánlómban egy izgalmas útvonalat fogok bemutatni. A kirándulást a péceli piactérről indítjuk, ahol kényelmesen le tudunk parkolni. A túra hossza 5,5 kilométer és végig jelzett turistaútvonalakon haladhatunk.

Miután elhagyjuk a piacteret, a Baross utcán először balra tartunk a posta felé, majd az Isaszegi úton szintén balra fordulunk, és a járdán haladva sétálunk a város vége felé a sárga és zöld turistajelzéseken. A településhatárhoz közeledve az utolsó utcán (Kodály Zoltán utca) jobbra fordulunk. Az utca végén már vár minket az erdő, árnyas fák alatt sétálunk egy szélesebb, homokos földúton a sárga jelzésen. Ezt a jelzést követjük, és fokozatosan emelkedünk, amikor a jelzés balra betér a fák közé, és erősebben emelkedni kezd. Felsétálunk az emelkedőn, és a jelzést még mindig nem elhagyva haladunk tovább egy kicsit a tetőn, mígnem a kellemes, hűs erdőben egy lejtőn találjuk magunkat. Itt leereszkedünk, és addig követjük a sárga jelzést, amíg teljesen le nem érkezünk, és egy széles földutat keresztezünk, amit a piros jelzés jelöl. Itt balra tartunk, majd hamarosan megpillantjuk a régi erdészházat, ami előtt ismét balra fordulunk. Jó nagy levegőt veszünk, és elkezdünk egy meredekebb emelkedőn kaptatni. Ez a zöld jelzés, innentől ezt követjük. Hamarosan lankásabbá válik az út, és könnyebbé a járás, majd az ösvény balra fordul egy csodaszép fenyőerdőbe. A fenyvesben sétálva felérünk ismét a tetőre, és a zöld jelzést jobbra követve, visszaérkezünk a Kodály Zoltán utca tetejére. Innentől ugyanazon az úton, ahogyan jöttünk, visszasétálunk a piactérre, ahonnan kellemesen elfáradva térhetünk haza.